آلوده

نکرت

آلوده

نکرت

راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی در قم

راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی در قم برای نخستین بار در خاورمیانه صورت گرفت
جام جم آنلاین: استاندار قم از راه‌اندازی نیروگاه 60 مگاواتی خورشیدی و کارخانه تولید پنل‌های خورشیدی در قم خبر داد.

به گزارش فارس ، محمدحسین موسی‌پور در جلسه ستاد هدفمندی یارانه‌ها در سخنانی اظهارداشت: صرفه‌جویی کلید موفقیت اجرای این طرح عظیم اقتصادی است.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها اصلاح الگوی مصرف در بخش‌های مختلف را به همراه داشته اما برای دستیابی به سطح مطلوب باید عادات مصرفی جامعه تغییر یابد که این مهم نیازمند آموزش و فرهنگ‌سازی است.

استاندار قم تصریح کرد: همه دستگاه‌های اجرایی به ویژه رسانه‌ها و صدا و سیما باید برنامه‌های عملیاتی و مشخص برای آشنا کردن مردم با روش‌های اصلاح الگوی مصرف و تعمیق فرهنگ صرفه‌جویی در جامعه ارائه دهند.

وی با اشاره به جایگاه فرهنگ قناعت و صرفه‌جویی در آموزه‌های دینی گفت: این نگاه و رویکرد باید در همه برنامه‌های صدا و سیما جاری بوده و برنامه‌های تولیدی و مستند بر این اساس ساخته شده و فرهنگ صرفه‌جویی میان آحاد مردم ترویج شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسی‌پور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه:«برای تأمین مصارف برق باید به سمت جایگزینی انرژی‌های نو و در دسترس گام برداریم» ، اظهار داشت: استان قم در بیشتر ایام سال از نعمت انرژی خورشیدی برخوردار است که به راحتی می‌توان با تجهیز امکانات از این موهبت الهی بهره‌مند شویم.

وی از احداث نیروگاه 60 مگاواتی خورشیدی و کارخانه تولید پنل‌های خورشیدی برای نخستین بار در خاورمیانه در استان قم خبر داد و گفت: مسئولان و دستگاه‌های اجرایی مسئول باید برنامه‌ها و طرح‌های عملیاتی برای توسعه و گسترش این فناوری را در استان ارائه کرده و حداقل برق مورد نیاز معابر شهری و فضاهای عمومی از این طریق تأمین شود.

استاندار قم همچنین ضرورت کاهش تعرفه برق در بخش‌های کشاورزی، صنعتی و خانگی را مورد توجه قرار داد و گفت: استان قم در منطقه نیمه‌خشک و بیابانی قرار گرفته و با توجه به شرایط و محدودیت‌ها نیازمند توجه و عنایت ویژه مسئولان وزارت نیرو برای کاهش تعرفه‌های برق است.

وی خاطرنشان کرد: استان قم از سال آینده در خصوص محاسبه تعرفه برق در منطقه سه گرمسیری قرار خواهد گرفت و در شهریورماه سال جاری نیز برق مصرفی در استان قم با ضریب کمتری محاسبه می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسی‌پور ضمن قدردانی از تلاش‌های سازمان بازرگانی برای کنترل قیمت‌ها در بازار و برگزاری نمایشگاه ضیافت رمضان، تصریح کرد: این نمایشگاه با همکاری و مشارکت اصناف به خوبی برگزار شده و مورد استقبال عموم مردم قرار گرفت و مسئولان امر باید رویکرد تثبیت قیمت‌ها در ماه مبارک رمضان را با جدیت پیگیری کنند.

استاندار قم با بیان اینکه یارانه‌های معوق کارخانجات لبنی به زودی پرداخت می‌شود، اظهار داشت: در استان قم باید نرخ متعادل و منطقی برای شیر مصوب شود تا دامداران و کارخانجات لبنی دچار خسارت و ورشکستگی نشوند.

نظرات 2 + ارسال نظر
دیاموند پنج‌شنبه 27 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:31 ق.ظ http://enix.blogsky.com/

اوه مای گاد/چرا نداری تو آیپاد
تو تهرانم بزرگترین تخلیه نیروی ایرانو زدن

شاعر شدی؟

طاها پنج‌شنبه 27 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:59 ب.ظ http://http://taha18888.blogsky.com/

سلام . وب با حالی داری .یکم عجیبه

سلام طاها جان
ممنون
نظر لطفته
اره خودمم قبول دارم یکم عجیبه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد