آلوده

نکرت

آلوده

نکرت

مناظره جوانک معتاد درس خوانده بیکار با یک ریشوی خمّار


بـــدیـــدم یـــک جــوانی دل شکسته


بَرِ قـــلـــیـــان خـود غمگین نـشسته



نـــدیــدم خنده بر لب های خــشکش


نبودش همــدمی جز نِی به مُشتش



ســـرش پائـــین و مو هایش پریــشان


به ترس از دیـــــــدن اقوام و خویشان



بـــرفـــتـــم پیـــش او حالش بپرســم


دلیل شــــومی فالـــــش بپــــــرسم



رســیدم چـــون بـــرِ قلـــیـــان نـازش


به گوشــــم خورد قلقل های سازش



سری بـــالا نــــــمود و رخ نــشان کرد


به رســـمش تاروف قلیان کشان کرد



نـــدانــــســـتـــم چـــرا از او گرفتــــم


نی اش را من به دســــتــــان خِرِفتم



نـــگـــاهـــش کردمو کامی کــشیـدم


عقب برگشـــــتــــم و گامی کشیدم



نِی اش را پــــرت کــــردم بــر کنـارش


خــــجل گشت و پشیمان او ز کارش



بدو گفتــــم بــــرو ای ور پـــریــــــــده


به مـــن گفتـــــا چــــــــرا رنگت پریده



بدو گفــــتم مــــگـر آدم کُــــشـی تو؟


به مـــن گفتـــــا چرا گردن کشی تو؟



بدو گفتــــم گلویـــــم آتـشـــــین شد


به مـــن گفتـــــا نفس را آخــرین شد



بدو گفتــــم چــه دردی مــیکشی تو؟


به مـــن گفتـــــا بـرو دردی کِشی تو!



بدو گفتــــم بــــیا مانــــند مـا شـــــو


ز مِی بر گیر و دائم مــــبــــتلا شـــــو



نباشــــــد در رهت شادی و مــستی


بــــــده دســـــت مروّت را به هستی



به مــــــن گفــــــــتا ندانـی حـال زارم


نبــــاشــــد مِی دگر خدمــــت گذارم



اگـــــــــر چنـدی به قلــیان روی کردم


دلم مُرده , به مــــرگم خـــــوی کردم



نخــــــــــواهم زنـده بودن خــار گشتن


درون جـــــامعه بیــــکار گــــشــــــتن



مــــــــرا مدرک بُود گـر کـــــاردانــــــی


کـــــسی را بهـــــــر پارتی ام ندانی؟



تو داری ریش و کارَت رو به راه اســت


مـرا هر دم به دل یک سوز و آه است



بدو گفتــــم کـــه آری! رای با توســت


کنـــم بعدا برایــــــــت نامه ای پست





ترسیدم نوشت : به دلیل مسائل امنیتی از شرح محتویات نامه ی مذکور در بیت آخر معذوریم


عوض شد نوشت : از پائین بیت سوم رو میخواستم به جا کاردانی بنویسم کارشناسی اما هرچی زور زدم درست در نمی اومد . خواستم اینو بنویسم :

مرا مدرک بود یک کارشناسی     کسی را بهر پارتی می شناسی

اما با پسر عموم ( جواد ) و نیما دوستم مشورت کردم هر دو گفتن دیگه خیلی خیلی تابلوئه


آنچه میخواستم نشد نوشت : من اول خـــواستم مانند پروین     کنم یک نکته ای با شعر تزئین

                                        ولی فهمیدم این دشوار باشد      مثالــــش خوردن الـــوار باشد


خسته شدم نوشت : شاید دیگه شعر تو وبلاگ نزارم از خودم . شعر که نه   ...شعر 


چند بیتی شد نوشت :از هفت بیت رد کرد . اسم دسته بندیو واسه بار سوم عوض کردم


نظرات 21 + ارسال نظر
رومینا چهارشنبه 4 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 01:32 ق.ظ http://black-love2.blogsky.com/

ایول

خیلی باحال بود

بهش بگو قلیون بده نکشه
سیگار بکشه

اون بهتره

کاردانی هم خوبه ها
بدک نیست

والا ...

ممنون
سیگار در دراز مدت جواب میده
قلیون بهتره

کاردانی خوبه .
اما کاردانی ها قنع اند به حقوق کم
بی کار نمیمونن

مهستی چهارشنبه 4 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 06:26 ق.ظ http://www.mz991.blogsky.com

سلام محمد جان

عالی بود .

آفرین .

ولی اگه این دفعه ببینم یا بشنوم به بابا و مامانت میگم .

قلیان و کلا دود بده ، عیبه

سلام
ممنون
خودشون میدونن اما هرچی میگن به گوشم فرو نمیره
عیب نیست
نبودم همدمی جز نی به مشتم

خاطره چهارشنبه 4 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 07:29 ق.ظ http://rahalost.blogsky.com

دوست خوب سلام
راستش شعر گفتن و اون هم از مسایل روز کار سختیه که شما انتخاب کردید .اما کاراتون همیشه خوب از اب در میاد
در مورد دو ماده ی پول و پارتی برای یافتن کار باید بگم:نگرد نیست گشتم نبود...

سلام
ممنون عزیز
نظر لطفتونه
ما گشتیم . . اتفاقا بود! ولی مال ما نبود

دیوانه چهارشنبه 4 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 11:19 ق.ظ http://cherkneveshteh.blogsky.com/

شعر هات قشنگه چرا می خوای دیگه شعر نزاری؟
ادامه بده داداش

ممنون عزیز
خب آخه اینجوری یکم احساس مسئولیت میکنم
اگه تو دفتر خودم بنویسم راحت ترم
البته هنوز تصمیم قطعی نگرفتم
شادی

امید چهارشنبه 4 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 12:30 ب.ظ http://garmak.blogsky.com/

اینهمه قند و نبات در شعر ات قند خون مان را به شدت بالا برد

کمی رعایت این گرمک ترشیده را بنما دکی جان!

بر سر بلاگ اسکای تاجی زرین هستی اخوی!

درود

سلام استاد امید
شکر به کلامتان
مگر میشود شکر هم قند خون بگیرد؟
ما قبلا هم گفته بودیو
بلاگ اسکای را گرمک نگین است

فدایت

مهتاب چهارشنبه 4 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 12:30 ب.ظ http://kahkashaneandromeda.blogfa.com

ندیدیم خنده بر لب‌های خشکش
نبودش همدمی جز نی به مشتش

سپاس.

سلام بر نویسنده کهکشان اندرومدا
چه عجب

منم خودم خیلی این بیت رو دوست دارم
قربانت

مغرور چهارشنبه 4 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 02:05 ب.ظ http://www.arazeltahekelas.blogfa.com

بهتر نی شعر نو رو هم امتحان کنی؟

شوخی نوشت : چونکه 100 امد 90 هم پیش ماست

نمیدونم اخه به چی میگن شعر نو
نه که ندونما
اخه میدونم یه وزنی هم داره
میترسم یه چی بگم . بنویسم شعر نو
بعد بیان بهم بخندن

کوروش چهارشنبه 4 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 02:43 ب.ظ http://www.korosh7042.com

سلامی بر تو ای ماه غمینم
به شب ها گر نشستی در کمینم

ولیکن خواب شیرین در ربودت
که دیگر اثر از هوشی نبودت

شعر اما آید هشیار خواهد
به بالینت قلم ، کاغذ بباید

که تا هرگاه آمد در نویسی
به چشمت پای نازش را ببوسی

نویسی بر دل این آوای دل را
اگر داری دلی بنشسته گل را

فدایت من شوم این راه تنگ است
جسارت خواهد بی نام و ننگ است

نه نان باشد ، نباشد نام داری
اگر داری به سر قصد نگاری

نه سطلی ماست با دیوان دهندت
دریغ از تخم مرغ آنسان دهندت

رها از وسوسه شو راه دور است
که امروزی زمان ِ پول و زور است

دلاری بایدت خوشبخت گردی
جدا باید ز راه سخت گردی

فدای تو محمد عزیز
اینها همه شوخی و مزاحی بیش نیست
بگو و مهم نیست 7تا بیشتر شد
و آن بیت را مرتب تکرارش کن درست می شود
گاه نوشته را رها کن تا باز دوباره که برگشتی با کلمه ای جایگزین به صلاح شود
پر توفیق باشی

علیکم بر سلام نیک و داغت
درودم بر تن و بینی چاقـــــت ( دماغ چاق احوال پرسی منظورمه)

اگر خواب و اگر بیـــــدار بودم
اگر مست و اگر هشیار بودم

بیاد شـــعر و دفتــــر نیز بودم
همی یک کله روی میـز بودم

ولی بسیار من کردم فراموش
بسی اشعار خود درفکر خاموش

دل بنشسته گــل ایـــد خزانش
که روزی هم رسد خرما پزانش

اگر سودی نکرده شـــعر هایت
مرا سودی بُود در بی نــــهایت

به پاداش سرود سیب زمینی
گرفتم من زمادر ساز نی نی

برایم یک کاسه بزرگ سیب زمینی سرخ کرد

فدایت استاد عزیز

هما چهارشنبه 4 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 03:29 ب.ظ http://www.hajmekochak.blogfa.com

چند میخری؟
شعرتم میخونم بعدا الان خیلی خسته ام
اوکی مرسی!!1

چیو چند میخرم؟
یعنی اینقدر طولانی و خسته کننده بود
ممنون

غریبه نیستم... چهارشنبه 4 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 07:13 ب.ظ

یه سوال:فرق ادامه مطلب و آپ اصلی چی بود؟
وخ نشد شعرو بخونم.دوباره خواهم آمد.شرمنده.


میخواستم یه عکس بزارم اما نصفه شب بود . اپیلو قاطی کرد
منصرف شدم
دیگه نشد ادامه مطلبو حذف کنم
قربانت

یه رفیق پنج‌شنبه 5 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 03:53 ق.ظ

درود بر شما ، از مطالب وبلاگت لذت میبرم ، ............................................................................................................................................................................................................................................................ .............................................. ...........سکوتم از رضایت نیست............................... فدات.

سلام دوست عزیز
ممنون
چرا اینقدر نقطه؟
کلی ابتکار به خرج دادم تا تونستم جواب بدم

حسین ب پنج‌شنبه 5 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 01:01 ب.ظ http://shamejam.com

سلام محمد جان ...

چه طو مه طوری ؟

از این جوونای بیکار و بی عار زیاد داریم ... ولی یه جو عرضه میخواد واسه اینکه بیکار نمونی ...

شاه بیت این غزلت از نگاه من :

"بدو گفتــــم بــــرو ای ور پـــریــــــــده
به مـــن گفتـــــا چــــــــرا رنگت پریده"

چرا شعر نذاری ؟؟؟؟ بذار بابا جالبن ، هم شعر بذار هم نثر .... اوکی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

آورین پسر خوب

سلام حسین جان
خوبم
جوون بیکار زیاد داریم
اما حالا چرا بی عار؟
بلی بیکار بودن زیاد سخت نیست
اما به عرضه و اینا نیست
این روزا معیار ها عوض شده
پارتی و زبان چرب میخواهد و . . .
حسین جان . قربان روحیه ی هجو پسندت شوم . جفنگ ترین بیتش را برگزیدی
البته که همش از جفنگ بیشتر نیست
یاد حاج اقا عندالمومنین در برنامه زلال احکام افتادم . . . آورین . . آورین

ihoma پنج‌شنبه 5 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 02:18 ب.ظ http://www.hajmekochak.blogfa.com

سلام کیبورد دست سازو گفتم
نه من اون موقه خیلی خسته بودم!شعر شوما که عالیست!
بر خلاف تصوری که از تصور من کردی من چنین تصوری نکردم!
من نگفتم چون ارایش نکردن زشتن!چون زیبایی با ارایش ارزش نداره اصن!فقط منظورم این بود که تو قدیم چقذ جثه ها استخون بندیا درشت بوده !طوری که به نظرم اصن بهشون نمیخورد دختر باشن! البته به خاطر مرسوم نبودن یه سری چیزا چهره هابیشتر متفاوت شده!بله من خودم منکر این نیستم که نمک خیلی باحالتر از زیباییه!اما خیلی نمک ندیدم این تو!!

خیلی هم نمک بود اون تو
به قول شاعر:
تو مو بینیو و من پیچش مو

رومینا پنج‌شنبه 5 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 06:37 ب.ظ http://black-love2.blogsky.com/

حالا چه فرقی داره

کاردانی یا کارشناسی یا دکترا یا فوق دکترا
همشون بلاخره بیکارن

والا ....


من که کار دارم
تگنسین برق دارم . شغلم حمالیه

آجز پنج‌شنبه 5 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 11:30 ب.ظ http://www.ajez.blogsky.com

سلام چو کام غلیظ قلی

یحتمل یا دوسیب هلو بوده و یا دوسیب دوسیب یا اصلا ....وایسا ببینم فقط قلیون صدای قل قل نمیده که شاید ..... شاید .... نه بابا ...

نه
دوسیب آلبالو بود.
آنهم از نوع سوخته
هرچند باب دلش دو سیب گل بود


نه . همان قلیون بود فقط

حمید پنج‌شنبه 5 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 11:36 ب.ظ http://myarghavan.blogsky.com

ذاتا شاعری محمد
ادامه بده



شعر قشنگیه


مرسی داداش
خدا کنه
ما که بدمون نمیاد
قربانت

مهدی شنبه 7 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 02:21 ب.ظ


خیلی خیلی با حالی پسر
دمت گرم
محمد چی شد که یهو این استعدادت شگوفا شد؟


سلام عزیزم
باحالی از خودته داداش
هم نشینی با نیکان

سلیم شنبه 7 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 04:30 ب.ظ http://zamane-ma.blogfa.com

حالا دیگه آپ میکنی به من خبر نمیدی , اره ؟؟؟

ببخشید خب
اخه دیدم خیلی وقته دیگه وبلاگ اینا نمیای
گفتم شاید کلا ترک کردی
من خیلی وقته که اپ هامو نظر نمیزارم
تقریبا تا زنده ایم حد اقل هفته ای یکی دوبار در هفته
فدایت سلیم جان

سلیم شنبه 7 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 04:31 ب.ظ http://zamane-ma.blogfa.com

$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
______$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$________$$
__________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$__$$
____________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
____________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
____________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$j
_____آپم_______$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$r
_______آپم_____________$$$$$$$$$$$$$$$$$$
_________آپم___________$$$$$$$$$$$$$$$$$$
___________آپم_______$$____$$$$$$$$$$$$$$
________________$$______$$$$$$$$$$$$$$
______________$$________$$$$$$$$$$$$$$
____________$$__________$$$$$$$$$$$$$$
__________$$____________$$____$$$$$$
________$$______________________$$$$
______$$__________________________$$
____$$____________________________$$
__$$______________________________$
____$$$$___$$$$$$$$$$____$$$$
__$$???$$$$$$$$$$$$$$$$$$$???$$
__$$??$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$??$$
___$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
_____$$$$$¶¶¶$$$$$$¶¶¶$$$$$$$
____$$$$$$¶¶¶$$$$$$¶¶¶$$$$$$$
____$$$$$$$$???¶¶¶???$$$$$$$$
____$$$$$$$????¶¶¶????$$$$$$$
_____$$$$$$????????????$$$$$
_______$$$$$$???????$$$$$$$
_____$$$*****$$$$$$$$********$
_$$$$***********$**************$
$$$$$********** ** **** *********$
$$$$$$$$$******آپم * **************$
$$$$$$$$$$$*** * *آپم*****$$$$$$$$$$
$$$$$$$$$$$***آپم ** ***$$$$$$$$$$$$
_$$$$$$$$$*** *****$$$$$$$$$$$$$
___$$$$$$******آپم***$$$$$$$$$$$$
_____$$$$************$$$$$$$$$$$
__$$$$$$$$$************$$$$$$$$
_$$???????$$$**********$$????$$$$$$$$
$$???????????$$$*****$$$???????????$$
$$????????????$$$$*$$$$$???????????$
$$????????????$$$$$$$$$$?????????$$
$$$?????????$$$____$$$$$???????$$$

آمدم

فسیل یکشنبه 8 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 08:32 ق.ظ http://www.fosil.blogsky.com/

میبینم که شعر هات داره اجتماعی میشه
خیلی خوب بود


اگه بشه که خوبه
ممنون

سلیم دوشنبه 9 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 08:28 ب.ظ http://zamane-ma.blogfa.com

دروغ گفتم
خواستم بیای فقط
ی لینک دارم به اسم قلیان! وبلاگش باحاله! تونستی برو نگاه کن

ای دروغگو
ممنون که خواستی بیام
اما من که میومدم خودم
قلیان گفتی خمار شدم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد