آلوده

نکرت

آلوده

نکرت

قوز بالا قوز


خـــدایا من ز تـــــو چیزی نخواهم


کبـــاب و جوجه و دیـــزی نخواهم



اگـــر بخـــتم رسد یــــاری بگـیرم


بســـانِ خــود یلِ هـــیزی نخواهم



به امــــرار معـــاشم بـــر سـر کار


نشستن پشت یک میـزی نخواهم



ز مَرکب هـــای نـــیــکوی زمـــانه


نه بـــوگاتی نــه لکسوزی نخواهم



به وقـــت مردنم باشـــم به میدان


بـــه غیر از دشنه ی تیزی نخواهم



تو رب هستی و نامت بوده رحمان


ز رحـــمـــانــی تـــو روزی نخواهم



فقط یــک خواهشی دارم اگر شد


بـــه روی قوز خود , قوزی نخواهم!





شان نزول نوشت : اولش میخواستم به یه سمت دیگه بکشونمش . بیت اولو که واسه پسر عموم خوندم یه حرفی زد یاد خاطره ای افتادم . موضوع کلا عوض شد . مراجعه شو به پستِ : " آرزو بر ما که عیب بود "


خنده نامه : شعری از یه عاشقِ چِرک :

                       بـــرفتـــم بر در یـــک باغ میوه        بـــدیـــدم دلـــبرم یــــک تپه ریده

                       یه انگشتی از آن را مزه کردم        پدر سوخته عجب خوشمزه ریده

اولا گلاب به روتون  . دوما اینو خودم نگفتما 


تاریخ نوشت : امروز تولد کوروش کبیر بود؟ از هیچ جا خبر دار نشدم . فقط یه اسمس اومد ( شایدم راست نباشه  ) 

نظرات 18 + ارسال نظر
آجز یکشنبه 8 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 12:39 ق.ظ http://www.ajez.blogsky.com

سلام
دشت اول

انشا لا که دستم خوبه

رپ نات نوشت : خودمونو طوری ساختیم باشیم قانع به کم .. اما نفهمیده رفتیم زیر بار ستم

منمم اسام اس رو گرفتم و به همه و شما دوست عزیز تبریک میگم

احتمالا اون دلبره هم یه چند سالی از اون میوه ها میخورده و نقش آب میوه گیری رو داشته

موفق باشی

سلام
چه دست خوبی داری دادا
اول صبحی دخلمون پر شد

خب میدونی
یه بار چیزا زیاد خواستیم بر عکس شد . همون قوز بالا قوز شد.
اینبار ساکت میمونیم

خب پس حتما یه خبری بوده
منم تبریکـــــــــــــ میگم

فدایت

الهه یکشنبه 8 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 01:05 ق.ظ http://www.blogsky.com

افرین که چیزی نمی خوای ،
افرین
هیه
این شعرتم قشنگ بود ، البته به نظر ادما !!!


میخوام
ولی خب میترسم

ممنون
نظر لطفته

الهه یکشنبه 8 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 01:09 ق.ظ http://www.elaheh.blogsky.com

راستی با اینکه تا 10 شب باهاش درگیر بودم و 100 تا مشکل پیش اومد ، خلاصه درست شد !
بسیار ممنونم ازت ،
میسی .

خوشحالم که درست شد
خواهش

علی محمد محمدی یکشنبه 8 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 02:21 ق.ظ http://ermes-3.blogsky.com/

قشنگ و خواندنیست !

ممنون
نظر لطف شماست

امید یکشنبه 8 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 07:09 ق.ظ http://garmak.blogsky.com/

شعرت حرف نداشت
انشله خدا به دلت کار کند

تولد کوروش کبیر بر شما مبارک
از کوروش به مموتی رسیده ایم
چقدر پیشرفت؟؟؟؟

ممنون امید جان
همیشه امید میدی

ممنون
بر شما هم مبارک!
چقدر پیشرفت؟
خیلی پیشرفت

خاطره یکشنبه 8 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 07:57 ق.ظ

سلام دوست خوب که همیشه احوال پرسی گرمی دارید...
از خدا بسیار بخواه شاید اندکی رسد از ان دریای بی کران.
در مورد تولد کورش هم یه چیزای منم شنیدم چقدر صحت داشته باشه نمیدونم
اشعارتون خوبه طنزش به دل میشینه

سلام عزیز

اگه قرار باشه به خدا هم باج بدیم که نمیشه
خدا خودش میدونه
تولد کورش بر شما مبارک!
مرسی

فسیل یکشنبه 8 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 08:38 ق.ظ http://www.fosil.blogsky.com/

به به! آفرین شاعر
بیت آخرت منو خیلی گرفت.

ممنون
خودمم همینطور
اوج شعر همونجا بود

مهدی یکشنبه 8 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 09:25 ق.ظ

مهدی
چرا ادرس وبتو نمیزاری خوب؟

کوروش یکشنبه 8 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 01:00 ب.ظ http://www.korosh7042.com

نکرت جان تو با شعرت چه کردی؟
به وجد آمد دلم زین شعر زیبا

ردیف و قافیه هم دل نشین شد
شروعی خوب وپایانش فریبا

به وزنش هم ندیدم هیچ نقصی
گمانم خوانده ای تو آن عروضا

ترا اخر بگویم مهـــــــــــربانا
وطنزت هم که محشر کرده اینجا


الا کــوروش فــدای روح پاکت
تمام شعر هایم سینه چاکت

اگر نیـــکو بدیدی شعر من را
دلیلـــش را ندانم جان نکــرت

به وزن و عرض و قافیه علیلم
نخواندم من هنوز, جزوهء آکت

منم کیفور شدم زان طنز زیبا
ولی از من نبودش توی پاکت ( شعر تو پاکت من نبود )

هما یکشنبه 8 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 03:39 ب.ظ http://www.hajmekochak.blogfa.com

سلام خوبی؟
مرسی !!شنیدی که شهیدان همیشه زنده اند!؟همینه ها
اره بابا مگه ببرای شوما زیر پتو خیمه نمیزنن؟؟
این شعرت خیلی باحال و پرمحتوا بود
البته من استثنا لکسوزو میخوام!!!
فک کنم اره تولد کوروش بوده

سلام ممنون
آری
شهیدان نمیمرند
نه اون پهلوانان بود

الان که اینو گفتی یاد 1کی از پتو هام افتادم که عکس پتو روش بود
لکسوز؟ کم نیس؟
حالا که میخوای یه درستو حسابیشو بخواه
اون واسه قافیه بود
لامبورگینی. . . چیزی

عزیز یکشنبه 8 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 07:05 ب.ظ http://ghasedakhayeman.blogsky.com

سلام
خوبی؟
زیبا بود

سلام
ممنون
مرســـــــــــــــــــی

گل مریم یکشنبه 8 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 08:45 ب.ظ

آخه حیف نیست! تو که غزلای نکرتی به این قشنگی داری یه خرده مثبت تر بنویس خب! البته همینشم خوبه ها! به روز قوز خود قوزی نخواهم

نکرت و مثبت اندیشی؟

مهدی یکشنبه 8 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 10:56 ب.ظ

سامبولی
خوبی؟
محمد خیلی بدی
خب بچه جون یه نگاه به صندوق پستیت بنداز دیگه
اه
چشمم به در سفید شد هی گفتم الان محمد میاد الان میاد اما دیدم نچ خبری نیست که نیست!!!

سلام عزیز
ممنون
میدونم
چشم
خب از کجا بدونم من

کوروش دوشنبه 9 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 12:49 ق.ظ http://www.korosh7042.com

تو روحت نازنین ،پاک و سمایی است
اگر وزنی شوی .این کدخدایی است

تو احساس رقیق ا ت را به قـــــــــالب
بریزی شاعرا اند رســــــــــــایی است

تو در این راه داری بیش رهبر
که فردوسی و سعدی هم سنایی است

بباید خواندن از اشعار پیشین
ترا عافت ز پیشینه جدایی است

نباید حرف امروزت کهن کرد
ولی بی علم آنان بی نوای است

شاد باشی و چشمه شعرت جوشان

دلم خواهد که وزنی شعر گویم
به مثل بــوتــه ای پــر بــار رویم

ولیکن در بساطم حوصله نیست
مخم دیـگـر درون قـافـله نـسیت

بسی آن رهبران نیکو سـرودنـد
هم اکنون نیـز در حــال صعودند

منم اشعارشان را دوست دارم
چو خون آن را به زیر پوست دارم

مـن اَر آفـتزده , گـشتـه خـیالـم
بدان خــسته و خــالی ز پــیالـم


با شعر هایتان شاد میشویم استاد

یه رفیق دوشنبه 9 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 01:47 ق.ظ

درود بر شما ،...اول که بادمجون بم آفت نداره(این برای اینکه خیالت 100در100 راحت شه!)... بعدش اینکه من اسم هر مدعی رو ،دوست نمیذارم، .........(این چند تا نقطه هم،یعنی یه سری حرف حساب)....! ،و کوروش،،،... پسر بهشت (در اوستا)،سیروس(در تورات)، سایروس(در انجیل)، ذوالقرنین (در قرآن)،نخستین شاه جهان،اولین دادگستر گیتی، و پدر ایران زمین، ........ 7 آبان ، تولدش مبارک/// سکوتم از رضایت نیست

سلام
خیالمان راحت تر شد
البته این کار شما بهتر است
اما من چه کنم که ساده ام و نه گفتن بلد نیستم

تولدش بر شما نیز مبارک
سکوتت بسیار احساس شد

کوروش دوشنبه 9 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 02:55 ب.ظ http://www.korosh7042.com

دلم خواهد که وزنی شعر گویم
به مثل بــوتــه ای پــر بــار رویم

ولیکن در بساطم حوصله نیست
مخم دیـگـر درون قـافـله نـسیت

بسی آن رهبران نیکو سـرودنـد
هم اکنون نیـز در حــال صعودند

منم اشعارشان را دوست دارم
چو خون آن را به زیر پوست دارم

مـن اَر آفـتزده , گـشتـه خـیالـم
بدان خــسته و خــالی ز پــیالـم



تو پیش دار و سالار قافله ای
جوانی و شادب و پر حوصله ای

تو عشق داری و علم را پیگیر
می عشق را چون تو پیاله ای

اگر عروض بدانی و عشق وطن
به شعر ناب صاحب این قباله ای



مرا آخر بدانید , پیــــش داری , پیشکش
اندرون قافله باشم , سالاری , پیشکش

جوانی و بی حوصلگی برفت بدور از می
ز پیاله ای بدهیتم ,پیـاله داری پیشکش

عمر تحصیل عروضم نیست , با عشق وطن
شعر هایم قبول دارید ,قباله داری پیشکش

استاد کوروش ما در خم کوچه ی پرینت جزوه گیر کردیم . چه برسه به اینکه بخونیمشو یاد بگیریمو بر طبقش بشعریم

خیلی تنبلم

ihoma دوشنبه 9 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 03:13 ب.ظ http://www.hajmekochak.blogfa.com

lمنظورم اون نبود یه چی پروندم:))
اما الان که فک میکنم شاید منظورم اون بوده خودم نفهمیدم:))


پس افرین به هوش و ذکاوت من
از کودک درونت خبر داشتم

سلیم دوشنبه 9 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 08:13 ب.ظ http://zamane-ma.blogfa.com

دمت گرم! گمون نمیکنم این شاهکار خودت باشه آ !
اما خودت گفتی باید قول بدی ی امضا بهم بدی

خیلی ممنون
وا سلیم!
مگ من چمه؟
اصلا حالا که اینطور شد امضا نمیدم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد