آلوده

نکرت

آلوده

نکرت

مشاعره با حرف س


سمن بویان غبار غم چو بنشینند بنشانندپری رویان قرار از دل چو بستیزند بستانندحافظ
سلامی چو بوی خوش آشنائیبدان مردم دیده روشنائیحافظ
سینه مالا مال درد است ای دریغا مرهمیدل ز تنهائی به جان آمد خدارا همدمیحافظ
سینه تنگ من و بار غم او هیهاتمرد این بار گران نیست دل مسکینمحافظ
سرفرازم کن شبی از وصل خود ای نازنینتا منور گردد از دیدارت ایوانم چو شمعحافظ
ساقی به نور باده بر افروز جام مامطرب بگو که جهان شد به کام ماحافظ
سلامت همه آفاق در سلامت توستبه هیچ عارضه شخص تو دردمند مبادحافظ
سه بوسه از دو لبت کرده ای وظیفه مناگر ادا نکنی قرض دار من باشیحافظ
ساقیا برخیز و در ده جام راخاک بر سر کن غم ایام راحافظ
سبز است در و دشت بیا تا نگذاریمدست از سر آبی که جهان جمله سراب است
سنگ و گل را کند از یمن نظر لعل و عقیقهر که قدر نفس باد یمانی دانست
ساروان رخت به دروازه مبر کان سر کوشاه راهیست که منزلگه دلدار من است
سیر سپهر و دور قمررا چه اختیاردر گردشند بر حسب اختیار دوست
سر زمستی بر نگیرد تا به صبح روز حشرهرکه چون من در ازل یک جرعه خورد از جام دوست
سبب مپرس که چرخ از چه سفله پرور شدکه کام بخشی او را بهانه بی سببی است
سحر کرشمه چشمت بخواب می دیدمزهی مراتب خوابی که به ز بیداریست
ساقیا لطف نمودی قدحت پر می بادکه به تدبیر تو تشویش خمار آخر شد
ستاره ای بدرخشید و ماه مجلس شددل رمیده ما را انیس و مونس شد
ساقی ار باده ازین دست به جام اندازدعارفان را همه در شرب مدام اندازد
سحرم دولت بیدار به بالین آمدگفت برخیز که آن خسرو شیرین آمد
سرو چمان من چرا میل چمن نمی کندهم دم گل نمی شود یاد سمن نمی کند
ساقی می ناب در قدح ریزآبی بزن آتشی بر انگیزنظامی
سرم بی سام و سامانم سراسرنه سر خواهم نه سامانسر به ساقرنکرت
ساکتم گر پیش رویت حکم بی حرفی مکناین زبان در پیش چشمت لال مادر زاد شدنکرت





شعر های درج شده توسط دوستان:

 ,


موضوعات مرتبط:


برچسب ها :

نظرات 8 + ارسال نظر
کوروش دوشنبه 7 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 02:25 ب.ظ http://www.korosh7042.com/

ترا جام سلامت باد نوشت
نوای عاشقانه هم به گوشت
اگر مارا مشاعر نیست شعری
ببند آن چشم زیبا عیب پوشت

امید دوشنبه 7 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 03:05 ب.ظ http://garmak.blogsky.com/

سری دارم که بر دارش هوس بود
دلی دارم که عمرش یک نفس بود

سرم بر تن به سنگینی کوه است
دلم عمرش به قدر عمر نوه است


دکی ! شرمنده! نوح را نوه قبول بفرما که حوصله قافیه پیدا کردن ندارم

na30b دوشنبه 7 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 03:19 ب.ظ http://www.fosil.blogsky.com/

سلام من به تو یار قدیمی منم همون هوادار صمیمی

الهه سه‌شنبه 8 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 12:08 ق.ظ

سلام
خوبی ؟
خوشی ؟
سلامتی ؟
خوش میگذره ؟
ما که مشاعره دوس نداریم می یایم اینجا چیکار کنیم به نظرت ؟!


مهیاد سه‌شنبه 8 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 09:51 ق.ظ http://lemonade.blogsky.com

سلام بر دوست عزیزم ...
متاسفانه مشکلات و بیماری دست به دست هم دادند تا همه چیز حتی شعرهایی که دوستشان دارم از ذهنم پاک شود .
برای عرض سلام و ارادت خدمت رسیدم و شرمندگی نصیبم شد. مرا ببخشید.

سلامت و سعادتمند باشید.

سپیدبال سه‌شنبه 8 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 07:42 ب.ظ

سلام..چطوریایی؟اول یه سوال:پس کی میری خدمت؟دوم یه سوال دیگه:چطوری میتونم ادرس یه سایتو به صورت لینک بذارم تو وبلاگم؟

سپیدبال سه‌شنبه 8 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 07:43 ب.ظ

سوم:
امیدوارم بیت درست باشه!!
سرو چمان من چرا میل چمن نمیکند...همدم گل نمیشود یاد سمن نمیکند؟!

[ بدون نام ] چهارشنبه 14 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 05:58 ب.ظ

سحر که شد خوابت نبره بپا که یادت نروه


مرسی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد